S01E09

Versturen en opvolgen

Beluister op Youtube, Spotify, Apple, Google, Deezer en Podimo

"Heeft u de offerte in goede orde ontvangen?"

Keurige vraag, maar je bereikt er weinig mee als je een deal binnen wilt slepen. In deze aflevering (28 min, precies een lunchwandeling) leer je alles wat je wilt weten over de opvolging van je offerte:

👉 Waarom ‘’heeft u de offerte ontvangen’’ je nergens brengt.

👉 Waarom langsgaan beter is dan een mail sturen – iets met de psychologie van het ‘mere exposure effect’.

👉 Waarom je het opvolgen van die offerte steeds uitstelt – iets met egobehoud en angst om afgewezen te worden.

👉 Hoe je het de klant moeilijk maakt je af te schepen met een ‘we komen er nog op terug’.

👉 Tip voor een laagdrempelig mailtje om te sturen als de klant al weken (of maanden) stil blijft.

👉 Wat je kunt leren van topsporters als je een offerte gaat opvolgen.

👉 Waarom de ‘always be closing houding’ niet altijd tot snelle winst van een opdracht leidt.

👉 Hoe omzettargets het slim opvolgen van een offerte in de weg kunnen zitten.

Superveel praktische tips en inzichten weer, waarmee je die offerte voortaan moeiteloos binnensleept. Zonder dat je een gladde sales-aal wordt.

Tips & links

🇫🇷 Thijs: een life hack voor je volgende vakantie naar het zuiden.

😆 Saskia: check als je even wilt lachen de TikTok video over wat er zou gebeuren als andere afdelingen zich zouden gedragen zoals Sales.

🧠 Extra tip van Thijs: het boek Mindset van Carol Dweck vertelt op wetenschappelijk onderbouwde wijze waarom een open mindset ('ik kan slimmer worden') veel voordelen heeft ten opzichte van een gesloten mindset.

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.