S03E08

Neuromarketing om de offerte heen (ft. Maikel Schroën)

Beluister op Youtube, Spotify, Apple, Google, Deezer en Podimo

Offertes scoren, maar dan anders

Dacht jij dat het de offerte was waarmee je die mooie, nieuwe opdracht binnen hengelt? In deze aflevering ontdekken we dat er nog een wereld te winnen is in de andere stappen van het salesproces.

Maikel Schroën is te gast, en hij is gespecialiseerd in de toepassing van neuromarketing op het winnen van deals. Hij deelt zijn aanpak om meer offertes te winnen exclusief met onze luisteraars. Disclaimer: hij zegt helemaal niets over hoe je die offerte zelf moet schrijven. Wel praten we hierover:  

  • Als al je concurrenten strakke offertes maken, is neuromarketing je nieuwe, geheime wapen.  
  • Je offerte zelf is niet je grootste beïnvloedingsmiddel.
  • Als je al met 2-0 achterstaat ten opzichte van de concurrent, kun je toch nog winnen.
  • Je kunt beter vooraf de mening van de beoordelaar bijstellen, dan jouw offerte erop aanpassen.
  • Je kunt het gek maken met neurosales. Wel eens nagedacht over de geur die je verspreidt?

Shownotes

Help ons met ons Grote Beoordelaarsonderzoek

Wil jij ook weten hoe ze écht naar offertes kijken? Stuur onze enquête (of het webadres offertepodcast.nl/onderzoek) door naar jouw klanten en kennissen die offertes beoordelen. Van kleine offertes tot Europese Aanbestedingen, alles mag. Resultaten delen we in deze podcast. Dank je wel!

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.